« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
OŠ JULIJA KEMPFA
Dr. Franje Tuđmana 2, 34000 Požega
OIB: 66604281111
Matični broj: 3351092
E-mail: skola@os-jkempfa-pozega.skole.hr
Telefon: 034 273 799
Fax: 034 312 826
LOKALI:
511 – Tajnica
512 – Ravnateljica (272 046)
513 – Zbornica
514 – Pedagog
515 – Računovodstvo
516 – Knjižnica
517 – Kuhinja (272 015)
519 – Domar
520 – Defektolog
521 – Psiholog (312 827)
U OŠ Julija Kempfa se tijekom cijele prošle, 2022./23. školske godine, provodio projekt pod nazivom „Okreni na bolje“. Voditeljice projekta, učiteljica savjetnica razredne nastave Ivana Jukić Matijević i školska psihologinja Silvija Crnković, projekt su osmislile kao posljedični slijed utjecaja pandemije COVID-19 na stanje mentalnog zdravlja djece. U projektu je sudjelovalo svih petstotinjak učenika naše škole od 1. do 8. razreda.
Tijekom provođenja projekta „Okreni na bolje“ učenike smo upoznali s karakteristikama optimističnog i pesimističnog „pogleda na svijet“ te ih pokušali kroz redovne mjesečne radionice usmjeravati na prihvaćanje vlastitih nedostataka i razvoj suosjećanja prema samima sebi te istovremeno jačanje vlastitih jakih snaga i razvoj pozitivne slike o sebi. Razvijanje optimizma u razredu je važan čimbenik u jačanju psihološke otpornosti svakog djeteta. Na početku i završetku projekta učenici su rješavali kratki anketni upitnik kojim smo željeli dobiti općenitu sliku o njihovu optimistično/pesimističnom načinu razmišljanja. Posebno nas je razveselilo što su rezultati anketnog upitnika i prije početka provođenja radionica išli u smjeru optimističnog promišljanja.
Nakon provedenih radionica, kod 9 od 12 razrednih odjela razredne nastave došlo je do povećanja optimističnog promišljanja u odnosu na početak školske godine dok u višim razrednim odjelima generalno učenici svih razreda pokazuju optimistično promišljanje s nešto manje izraženom razlikom između početka i kraja školske godine. Svakako treba naglasiti da su nam izuzetno važni i svakodnevni pomaci kod učenika u načinu doživljavanja i suočavanja s problemskim i zahtjevnim situacijama, vlastitom samopoimanju te razvoju zaštitnih faktora psihološke otpornosti koji su vidljivi u njihovom svakodnevnom funkcioniranju unutar razredne i školske sredine što smatramo i najvećom vrijednošću ovog projekta. Voditeljice su bile potaknute brojnim istraživanjima koja govore da se nakon pandemije povećao broj djece sa simptomima iz kruga anksiozno-depresivnih poremećaja, teškoćama koncentracije, padom motivacije za učenje te su prepoznale veliki značaj i potrebu rada s djecom na jačanju zaštitnih čimbenika za razvoj psihološke otpornosti u čemu posebno veliku ulogu ima prevencija i provođenje preventivnih radionica s djecom. Rezultati ovog projekta, za koja smo financijska sredstva dobili od Ministarstva znanosti i obrazovanja, poticaj su nam za nastavak provođenja sličnih aktivnosti i nadalje, osobito kada smo svjedoci kako djeca lako usvajaju nove životne vještine kroz radionički i iskustveni način rada. Svaki i najmanji korak u promjeni spoznavanja sebe, svoje okoline, svakodnevnih situacija s kojima se trebamo nositi je veliki i vrijedan pomak.
Ne možemo, niti trebamo sve „gledati kroz roza naočale“, ali optimistično razmišljanje uvelike djeluje na naše spoznavanje svijeta oko sebe, odnos prema samome sebi, pozitivno djeluje na naše raspoloženje, motivaciju, poboljšava školski uspjeh i tjelesno zdravlje.
OKRENI NA BOLJE, jer ti to možeš!!!