2016-11-23 15:59:00

Prenosimo...iz medija....

Učiteljica edukator rehabilitator Đurđa Tomičić i ravnateljica Kornelija Sabljak gostovale su u emisiji Radija Vallis Aurea "Školsko zvono".

Intervju prenosimo u cjelosti te zahvaljujemo RVA.

U OŠ Julija Kempfa nastavljaju s radom na projektu „Prilika za sve“ u kojemu sudjeluju i surađuju učenici posebnih i redovnih odjela, a u kojemu je pružena prilika svim učenicima za rad, napredovanje i druženje bez obzira na poteškoće. Tijekom projekta učiteljice edukatori rehabilitatori osmislile su niz radionica prilagođenih djeci s poteškoćama u razvoju, a između ostalih i kulinarsku sekciju iz koje je nastala i kuharica „Kad se naše ruke slože, sve se može“, koja će u petak 25. studenog biti predstavljena javnosti. O svemu ovome, u našem Školskom zvonu govorile su Kornelija Sabljak, ravnateljica OŠ Julija Kempfa i Đurđa Tomičić, profesorica defektolog jedna od autorica kuharice.


Gospođo Sabljak, koliko učenika u ovoj školskoj godini pohađa Osnovnu školu Julija Kempfa?

Kornelija Sabljak: U 2016./2017. školskoj godini u Osnovnu školu Julija Kempfa upisano je ukupno 527 učenika, koji su raspoređeni u 32 razredna odjela; 11 je odjela razredne nastave, 12 odjela predmetne nastave i 9 posebnih odjela. Učenici s većim teškoćama u razvoju školuju se u posebnim odjelima te rade po posebnom programu koji se individualizira prema mogućnostima učenika, a s njima rade učitelji edukatori rehabilitatori. U školi su 3 posebna kombinirana odjela za učenike od 1. – 8. razreda te 6 odgojno obrazovnih skupina. Učenici su u skupine podijeljeni prema dobi, te postoji mlađa odg.obr. skupina (7-14godina), 3 srednje odg.obr.skupine (14-17g.) i 2 starije odgojno obrazovne skupine (17-21g.). Osim edukatora rehabilitatora, s učenicima radi i školska logopedinja, koja s učenicima obavlja grupni i individualizirani neposredni rad te vodi logopedske vježbe. U posebne su odjele uključeni učenici s područja cijele Požeško – slavonske županije te je za učenike organiziran prijevoz autobusom.

Prošle školske godine u školi ste započeli realizaciju projekta „Prilika za sve“. Nastavlja li se projekt i ove školske godine?

Kornelija Sabljak: Tako je, prošle školske godine trudili smo se osmisliti projekt u kojem bi zajedno sudjelovali i surađivali učenici posebnih i redovnih odjela. Naziv projekta „Prilika za sve“ se iskristalizirao i kao moto naše škole, jer želimo pružiti priliku svim učenicima za rad, napredovanje i druženje bez obzira na poteškoće. S realizacijom projekta nastavljamo i ove školske godine. Pri ostvarivanju ciljeva projekta, učitelj osluškuje i slijedi učenika, njegove potrebe, interese i iskustva, poštujući stil njegovog učenja i tempo razvoja. Ozračje koje stvaramo u školi je usmjereno na prepoznavanje jakih strana učenika, uvažavanje interesa i potreba učenika, na jačanje i razvijanje kompetencija koje poboljšavaju uključivanje učenika u svakodnevni život i zajednicu. Želimo stvoriti uvjete u školi u kojem se svako dijete zadovoljno razvija i nesputano uči.

Tko sudjeluje u projektu te koji su mu ciljevi?

Kornelija Sabljak: Koordinatori projekta su učitelji posebnih odjela i skupina, a sudjeluju učenici posebnih odjela zajedno s kolegama iz redovnih odjela. Glavni cilj projekta je poticanje zajedničkog rada učenika različite dobi i sposobnosti te prihvaćanje različitosti, a ciljevi koji proizlaze iz glavnog cilja su mnogobrojni; prije svega druženje i rad s učenicima različite dobi i različitih sposobnosti i mogućnosti, socijalizacija i integracija učenika s teškoćama u život i rad zajednice, poticanje i razvijanje suradnje, razvoj samopoštovanja, zajedništva i jednakosti. Također, uključujemo roditelje u radionice kako bi svojom nazočnošću doprinijeli boljem razvoju odnosa roditelj-učenik-učitelj te time poticali kvalitetniji suživot. Ono na čemu radimo od početka osnovnoškolskog obrazovanja, je upoznavanje prvašića s činjenicom da u školi i gradu postoje djeca i odrasli s poteškoćama u razvoju te time senzibiliziramo učenike škole za prihvaćanje i suživot s osobama s teškoćama.


Koje aktivnosti provodite tijekom provođenja projekta?

Kornelija Sabljak: Tijekom projekta učiteljice edukatori rehabilitatori osmislile su niz radionica prilagođenih djeci s poteškoćama u razvoju. Učenici kombiniranog 2,3 i 4. posebnog odjela učiteljice Martine Hamžik izrađivali su figurice od gipsa, koje su učenici bojali temperama i ukrašavali. Kombinacija učenika 5.i 8.razreda s učiteljicom Klaudijom Brblić Posedi također je radila figurice od gipsa. Riječ je o magnetima te božićnim i raznim ukrasima koje su učenici ukrašavali temperama, bojama za staklo, gliterima i sprejevima u boji. Učenici kombiniranog 6. i 7. razreda s učiteljicom Tamarom Fijan i učenicima drugih razreda su izlijevali figurice te ih nakon sušenja bojali bojama za staklo i ukrašavali gliterima. Figurice će služiti kao ukrasi za bor ili magneti. Mlađa o.o.skupina učiteljice Aleksandre Salontai Pavković izrađivala je gipsane anđele na drvenoj podlozi i gipsani odljev Kužnog pila na drvenoj podlozi. U suradnji s učenicima 3.c izrađuju kreativna božićnu pšenicu. Srednja odgojno – obrazovna skupina učiteljice Maje Zaočević surađivala je s učenicima 3.c razreda u izradi nakita. Izrađivali su narukvice, ogrlice i prstenje od različitih plastičnih, drvenih i ukrasnih perlica i gumica u boji. Također su pravili ogrlice od oblutaka šperploče koje su bojali i ukrašavali. U sekciji tehničke kulture, s učenicima najstarije odgojno obr.skupine , tijekom cijele školske godine rade učiteljice Đurđa Tomičić, Jelena Guzmić, Marina Regić i Katarina Srebrović. Radionice se održavaju u prostoru Zajednice tehničke kulture. Učenici izrađuju okvire za slike, sove, leptiriće i košarice od šperploče te ih ukrašavaju različitim materijalima. Iste učiteljice su radile i u kulinarskoj sekciji s učenicima s većim teškoćama u razvoju, a učiteljice Đurđa Tomičić i Ivana Lekić napisale su kuharicu „Kad se naše ruke slože, sve se može“. Također, u radu su bili izuzetno vrijedni i pomoćnici u nastavi, koji su bili svakodnevna potpora i pomoć učenicima.

Kada će javnost biti upoznata s rezultatima rada projekta „Prilika za sve“?

Kornelija Sabljak:  U petak, 25. studenog u 10 sati u školi će se održati promocija i prezentacija knjige – kuharice, o čemu će Vas više upoznati moja kolegica, jedna od autorica kuharice, učiteljica Đurđa Tomičić. Toga dana od 10,30 sati u dvorištu škole održat će se prodajni sajam, gdje će učenici posebnih odjela, koji rade u sklopu istoimene školske zadruge „Prilika za sve“ prezentirati svoje radove.

Kakve aktivnosti planirate za iduće polugodište?

Kornelija Sabljak: Rad u projektu kroz radionice se i dalje nastavlja. Dogovorili smo suradnju s učenicima posebnih odjela i edukatorima rehabilitatorima OŠ Vladimira Nazora iz Đakova, koji će biti naši gosti povodom Dana grada Požege, a naši učenici putuju u Đakovo u svibnju.



Profesorica defektolog, Đurđa Tomičić, jedna je od nastavnica koja radi na projektu „Prilika za sve“, kroz koji se nastavlja drugi jednogodišnji projekt radionica kuhanja pod nazivom „Kad se naše ruke slože sve se može“ za učenike s većim teškoćama u razvoju. Gospođo Tomičić uz Vas tko još  radi na projektu ?

Đurđa Tomičić: Projekt smo vodile i osmislile Ivana Lekić, magistra razredne nastave s defektologijom, i ja koja sam isto učiteljica odgojno obrazovne skupine učenika od 17 do 21 godine. Projekt je jednogodišnji, pod imenom „Kad se naše ruke slože sve se može“ i trajao je cijelu školsku godinu 2015./2016. sve se odvijalo u radionicama kuhanja u našoj maloj školskoj kuhinji.


Tko su sudionici u projektu?

Đurđa Tomičić: Ciljana skupina bili su učenici odgojno obrazovnih skupina s većim i višestrukim teškoćama od 17. do 21. godine. Ti učenici imaju pravo školovanja do 21. godine, a cilj je stjecanje, vještina i navika, što je zapravo u skladu s njihovim mogućnostima i sposobnostima. To su manje obrazovni, a više odgojni ciljevi pri školovanju te djece. Njihovi pomagači su bili i učenici mlađih odgojno obrazovnih skupina od 14. do 17. godine, s učiteljicom Katarinom Srebrović i Majom Zaočević, te učenici bez teškoća iz redovnih razrednih odjela, učenici 4. razreda, a kod zahtjevnijih priprema, kod radionica kuhanja uključivali su se i učenici bez poteškoća iz viših razrednih odjela.

Koliko dugo traje ovaj projekt?

Đurđa Tomičić: Projekt je trajao tijekom cijele školske godine i provodio se u radionicama kuhanja, imali smo preko 30 takvih radionica i u svakoj radionici obradili smo po jedan recept, kuhali jela ili pravili sokove i džemove ili smo se opet u nekim prigodnim danima kreativno poigrali s hranom, pa su tako nastali fini pingvini, fini snjegovići, kolačići za zaljubljene i tako dalje.



Na koji način ste obrađivali recepte?

Đurđa Tomičić: Recepti su obrađivani na jedan zaista originalan način i prihvatljiv našim učenicima, budući da većina njih nisu čitači, pa smo kolegica Ivana Lekić i ja morale izmisliti kako prikazati recept, ali da to naši učenici mogu razumjeti i pratiti postupke u pripremi jela. Tako smo smislile recepte u slikama koji prate radnju, materijale i pribor koji trebamo koristiti pri kuhanju. Naravno kroz sve te slike, mi smo pripremali jela. Mislimo da je to potpuno originalno jer nigdje nismo našli takve prikaze recepta prilagođene učenicima s teškoćama u razvoju i to je učenicima bilo vrlo zanimljivo, mogli su u svemu sudjelovati i pratiti tijek pripreme jela. Na isti način su obrađeni zadaci iz recepata koji su imali za cilj ponoviti što smo radili, usvojiti nove pojmove, nazive, a ujedno da se učenici malo zabave u vrijeme dok čekaju da se jelo skuha.

Kako je nastala knjiga kuharica Kad se naše ruke slože, sve se može?

Đurđa Tomičić: Godinu dana smo mi to radili, pravili recepte, kuhali i tko god je vidio taj naš rad i te naše recepte, bio je oduševljen načinom na koji smo mi to radili. Tako smo uz motivaciju i poticaj naše ravnateljice odlučili napraviti kuharicu, gdje smo sakupili sve te naše slikovne recepte, praktično proživljene, isprobane i složili u jednu posebnu atraktivnu i vrlo zanimljivu knjigu.



Na koji način su se osmišljavali ti recepti?

Đurđa Tomičić: Kod osmišljavanja recepta vodili smo računa da koristimo zdrave namirnice a voće i povrće je bilo uglavnom iz ekološkog uzgoja naših donatora, tako da se ovom prilikom i zahvaljujemo humanim ljudima dobra srca koji su nam gotovo sve darovali. Jela su pripremana po jednostavnim receptima naših baka, malo smo se prisjetili nekih zaboravljenih jela, a isto tako smo recepte izmišljali i prilagođavali vremenu. Kada smo imali svježe sastojke, svježe namirnice za pripreme jela i kada je bila određena sezona određenih namirnica odnosno voća i povrća i svakako su ti recepti prilagođeni mogućnostima i sposobnostima naših učenika.


Možete li nam reći od koliko se dijelova sastoji kuharica?

Đurđa Tomičić: Kuharica se sastoji od tri dijela, u prvom dijelu su jednostavna jela za doručak i večeru, u drugom dijelu su kreativne igre u kuhinji, a u trećem dijelu su sokovi i džemovi koje smo pripremili u okviru projekta „Prilika za sve“, kako bi naši posjetitelji mogli konzumirati naše proizvode. Kuharica je sva u slikama, jako mnogo ima slika u boji i sva je tiskana velikim tiskanim slovima, upravo zbog toga što naši učenici mogu lakše pratiti takve tekstove.

Koje su vještine i navike učenici stekli radeći na ovom projektu?

Đurđa Tomičić: Kroz radionice kuhanja, učenici s teškoćama u razvoja razvijali su određene vještine i navike kao što su održavanje čistoće u kuhinji, pranje i brisanje posuđa i ostaloga pribora za rad. Razvijali su vještine pranja, guljenja, rezanja, ribanja, miješanja, miksanja, valjanja, namirnica što su zapravo i osnovne vještine u pripremanju jela.


Za što su se sve učenici osposobljavali radom u kuhinji?

Đurđa Tomičić: Radom u kuhinji osposobili su se za što samostalniji svakodnevni život i obveze. Za samostalniju pripremu svakodnevnih obroka i domaćinske poslove, a potiče ih se i na brigu o urednosti i čistoći na radnom mjestu i u prostoriji.



Tko sve može koristiti Vašu kuharicu?

Đurđa Tomičić: Kuharica je osmišljena kao izvor ideja i smjernica za rad i pomoć edukatorima i rehabilitatorima u planiranju rada s učenicima s većim teškoćama u razvoju u područjima izobrazbe za obavljanje poslova i radnom odgoju. Sada kada je kuharica gotova vidimo da će biti zanimljiva i djeci bez teškoća u školama, vrtićima i obiteljskim domovima. Služit će kao jedna zabavno, korisno i kvalitetno štivo za provođenje slobodnog vremena u zajedničkom druženju s roditeljima u obiteljskom domu. Kuharica će biti jedan predivan i zanimljiv poklon svakom djetetu, a roditeljima izvor ideja za pripremu jednostavnih i zdravih jela, koja mogu pripremati zajedno s djecom i kvalitetno se družiti.

Kada će sve to biti predstavljeno javnosti?

Đurđa Tomičić: Kuharica će biti prezentirana i promovirana 25. studenog u 10 sati u prostorijama OŠ Julija Kempfa gdje ćemo mi našim gostima pokazati i sadržaj kuharice, a moći će si uzeti kuharicu kao jedan prekrasan poklon.


Osnovna škola Julija Kempfa Požega