2019-01-30 14:40:00

Aktualnosti Montessori pedagogije u 21. stoljeću

Dana 22. siječnja 2019. godine održan je Aktiv razredne nastave za učitelje OŠ Julija Kempfa. Kao gost predavač na aktivu je sudjelovala Saša Soukup, montessori odgajateljica iz Dječjeg vrtića Cvjetna livada u Požegi. Ona je održala predavanje na temu Aktualnosti Montessori pedagogije u 21. stoljeću.

Što je Montessori pedagogija?

Znanstveno utemeljen pedagoški koncept  Marije Montessori (talijanske liječnice) Principi programa temelje se na izvornoj Montessori pedagogiji: načelo upijajućeg uma, načelo pripremljene okoline, načelo promatranja, načelo slobodnog izbora i ponavljanja, načelo osobnog tempa i trajanja rada, načelo provjere ispravnosti, načelo discipline, načelo mirovanja, načelo „tri stupnja spoznavanja“, načelo heterogenosti skupine Ciljevi: pripremljena okolina, zadovoljenje djetetove prirodne potrebe za učenjem, poticanje razvoja svih djetetovih prirodnih potencijala Montessori područja rada: vježbe svakodnevnog života, senzomotoričko područje, područje jezika, područje matematike, kozmički odgoj „Pomozi mi da to učinim sam“

Montessori pedagogija jedinstveni je koncept odgoja koji je osmislila talijanska liječnica Marija Montessori. Riječ je o odgojnoj metodi koja se zasniva na spoznajama o razvojnim fazama djeteta i posebnim razdobljima osjetljivosti.

Zadovoljenje razvojnih faza polazi od dvije pretpostavke: djeca imaju prirođene snage za samorazvoj  i te snage se aktiviraju kad su djeca okružena povoljnom okolinom.

Primarna zadaća učitelja je osigurati odgovarajuću okolinu i pribor koji će poticati samostalnu aktivnost djece. Montessori učitelj je onaj koji dijete podržava, usmjerava i pruža odgovarajuće poticaje za samorazvoj djeteta.

Dijete uči spontano, uči čineći, radeći neovisno, individualno, u paru, manjoj grupi, razvija samostalnost, razvija brigu o sebi, drugima,okolini.


Osnovna škola Julija Kempfa Požega