
Učenice su se i učenici okupili 29. travnja 2025 u sitnim jutarnjim satima ispred škole kako bi krenuli na dvodnevnu terensku nastavu iz Njemačkoga jezika koja je organizirana u suradnji s OŠ Dragutina Lermana iz Brestovca. Učenice su i učenike pratili učitelj njemačkoga jezika Lukas Paun i učiteljica matematike Barbara Dvoraček.

Prvi je dan bio posvećen obilasku Beča i njegovih znamenitosti. Učenici su prethodno bili podijeljeni u skupine i svaka je skupina imala zadatak da predstavi jednu znamenitost u gradu. Tako su učenici bili vodiči po gradu. Na taj su se način suočili s kulturom i poviješću Austrije odnosno Habsburške Monarhije. Neke od postaja u Beču bili su carski dvor Hofburg koji se sastojao od nekoliko zgrada koji su tijekom povijesti postepeno nadograđene. Učenici su, primjerice, prošli kroz Stallburg (stajski zamak) u čijem su prizemlju mogli promatrati prekrasne lipicance koji se dresiraju u nedalekoj Španjolskoj školi jahanja. Učenici su obišli Palais Lobkowitz gdje je praizvedena simfonija Eroica Ludwiga van Beethovenova. Isprva je bila posvećena Napoleonu Bonaparteu što je slavni skladatelj kasnije povukao. Put ih je dalje odveo pokraj Bečke državne opere i Hotela Sacher sa svjetski poznatom zahericom do Katedrale sv. Stjepana i nedaleko od toga jedine preostale kuće u kojoj je Wolfgang Amadeus Mozart boravio u Beču. Po povratku su prošli kroz čuvene ulice Graben i Kohlmarkt u kojima su se smjestili glasovite kavane, slastičarnice, draguljari i sl., ali i poznati kužni pil po kojem su sagrađeni mnogi pilovi diljem ondašnje Monarhije.

Autobusom su učenici zatim pošli prema Grazu gdje su se smjestili u hotelu JUFA. Dočekale su ih i pozdravile dvije patke koje su se sunčale na travnjaku ispred hotela. Pošto su večerali, družili su se sa svojim novim prijateljima iz Brestovca.

Drugi je dan krenuo razgledanjem Graza. Započet je na Jakominiplatzu, a nastavio se po reprezentativnoj ulici Herrengasse (gospodska ulica) koja vodi do gradske vijećnice. Prošli su tako pokraj Herzoghofa odn. oslikane kuće u kojoj su do sredine 15. stoljeća živjeli vojvode Graza i odande dijelili leno svojim podanicima. Došavši do podnožja Schlossberga (dvorsko brdo) učenici su se popeli uz 260 stuba na njegov vrh – do Uhrturma (sat-kula). Ondje su se kratko odmarali kako bi došli do zraka i ujedno uživali u parku koji okružuje kulu.

Spustili su se dolje i obišli Murinsel, tj. umjetni otok na rijeci Muri te Kunsthaus (muzej suvremene umjetnosti) sa svojom osebujnom arhitekturom i upečatljivim krovom. Po povratku u centar učenici su imali slobodno vrijeme kako bi svojim roditeljima, rodbini i prijateljima mogli kupiti suvenire. Na kraju su obišli Glockenspiel (zvonosvir) i katedralu. Kao i u Beču posjećene su znamenitosti učenici predstavili ostatku skupine.
Vratili su se u Požegu u kasnim noćnim satima.

Svrha je ove terenske nastave bila ta da se učenici upoznaju s poviješću, kulturom i umjetnosti Austrije koja je dugo vremena vladala hrvatskim prostorom i ostavila neizbrisiv trag u domaćoj kulturi, umjetnosti i društvu. Učenici su kroz doživljajnu nastavu mogli uočiti sličnosti s kulturom, arhitekturom i načinom življenja u Austriji i u Hrvatskoj. Također su učenici mogli steći nova prijateljstva i poznanstva s učenicima iz brestovačke škole.










